Monday, April 8, 2013

Departure Day to Seoul, Republik Korea

Hi guys.

Okay aku tau benda yang aku nak cerita ni sebenarnya dah overtaken by event pun. Tapi tetap nak bagitatu kat sini kan.

Seperti yang dimaklumkan sebelum ini, aku and other 19 participants terpilih untuk mewakili Malaysia ke Executive Development Program (EDP) di Republic of Korea pada 7 - 20 April 2013.

Flight adalah pada hari Sabtu, 6 April 2013 jam 11.30 pm. Lepas dah jumpa semua kat McD KLIA tu, kami pun masuk la ke International Departure dalam jam 9.00 malam kot. Sambil jalan sambil sembang dan baru nak berkenal-kenalan sesama sendiri.  maklum la mana ada peluang lagi nak beramas beramah mesra sejak tau sama-sama dapat ke EDP ni kan.





Dengan status Business Class yang kami dapat (walaupun dalam poket tak 'business class' sgt la jumlah not nya) , kami pun terus naik aerotrain ke Satellite Building, plannya nak lepak di Golden Lounge. Lepas dah pekena apa yang patut, masing-masing bergerak ke Gate C25 untuk boarding.


Tapi nak jadi cerita, ada announcement bagitau flight yang sepatutnya jam 11.30pm tu telah delay ke 1.30am!! Oh my english!..memang letih la nak tunggu kan. Then we decide to turn back and head for Golden Lounge, again. Tapi kali ni di Regional Golden Lounge sebab gate untuk boarding pun dah berubah ke G2.

Akhirnya kami pun boarding flight dalam lebih kurang jam 2.00am and masing-masing memang dah exhausted sangat. Tempoh penerbangan adalah 6 jam 30 minit ya.

Atas flight, aku tak boleh tidur. So sementara nak rasa ngantuk tu, diorang dah datang serve satay dengan kuah kacang. Safrudin sebelah aku dah selamat dibuai mimpi masa tu.


Lepas makan, aku layan in flight movie dulu sambil-sambil tengok flight status. Saja nak tau kat mana kedudukan flight from time to time. Cerita apa ntah aku tengok dalam tu, Life Of A Pi kot. Ada lebih kurang 50 in house movie, so jenuh jugak la nak pilih yang mana.

Dalam jam 6.00 pagi masa Malaysia, aku still tak dapat tidur yang. Sambil-sambil tu layan amik gambar sunrise yang dah mula muncul dalam jam 5.30 am kot. Beautiful.



Then sampai masa untuk stewardess serve breakfast. Aku pilih Mix Grill Chicken and Beef kot. Satu lagi dia offer nasi lemak. Memang dia ada bagitau sebelum tu diorang akan serve breakfast 2 jam sebelum landing. Lepas dah kenyang makan breakfast, aku layan music in flight. Sampaila akhirnya dah nampak negara Korea kat bawah. We flew on top of Jeju Island (accordong to monitor) tapi tak nampak apa pun sebab awan tebal.


Akhirnya, lebih kurang jam 8.00 pagi, kami mendarat di Incheon International Airport, Seoul.



To be continue..





No comments:

Post a Comment